Zwijmel, zwijmel!! Reizen is zóóó leuk!! - Reisverslag uit Gatton, Australië van Nikki Hengeveld - WaarBenJij.nu Zwijmel, zwijmel!! Reizen is zóóó leuk!! - Reisverslag uit Gatton, Australië van Nikki Hengeveld - WaarBenJij.nu

Zwijmel, zwijmel!! Reizen is zóóó leuk!!

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

27 Juli 2016 | Australië, Gatton

Nou.. dan maar weer opnieuw! Ik heb serieus even 3 blokjes om moeten lopen om tot rust te komen! Wat balen, m'n hele nieuwe blog gewist!

Goed!! Waar waren we gebleven.. in adelaide river achter de bar, daar ben ik ook al weer eventjes weg. Ondertussen al weer 7 maand van huis, phoeh.. 7 maand in mijn droomland lijkt voor mij nog steeds 3 weken.. de tijd vliegt!!!
Aan ervaringen daarentegen ben ik héél wat rijker en zit ik ongeveer al op m'n 3de reïncarnatie aan levenservaring!

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar wat heb ik een geluk dat ik dit allemaal mee mag maken..
Ik heb al zoveel mooie mensen ontmoet, en ik ben nog láng niet thuis!
Ook ben ik besmet. De'r was één of ander klein adembenemend mooi regenboog kleurig vlindertje dat om me heen vloog en op m'n arm ging zitten.. ik geloof dat het ergens in Darwin was.
Ik voelde niet eens een prikje maar ik weet wel dat ik voor de diagnose 'travelbug' niet naar de plaatselijke huisarts hoef!
Ik ben verslaafd, verslaafd aan het leven.. het reizen!!
Zoveel mooie plekken, zoveel mooie mensen, zoveel mooie en bijzondere momenten die allemaal een plek in mijn hart hebben! Want het is waar, overal waar je komt laat je een stukje van je hart achter!
Thuis zal nooit meer hetzelfde zijn, thuis is in Melbourne where I never felt so free... in Darwin waar ik heb ervaren hoe het leven in de echte outback is.. in Patrick the Pajerooo die enorme bak waar ik nog steeds met hartjes in de ogen naar zit te kijken, die ons nog steeds overal naar toe brengt.. Thuis is als je je travelbuddy's na een afscheid toch weer terug ziet ergens in aussie!!
Maar thuis is ook thuis, na 7 maand wil ik zo graag alles vertellen aan m'n vrienden en familie! Die ik nu gelijk maar even een big as knuffel wil geven omdat ze er nog steeds voor me zijn! Al zó lang en zó ver weg!!

Nu op dit moment zit ik te wachten tot de vrachtwagen arriveert.. uitkijkend over de aardappelplanten op de boer waar we werken. In de verte in de schemer de horizon met bergen! Amazing!!

Terug naar Adelaide river! Wat een mooie tijd, en wat een lol met mijn aussie collega's! En hoe cool vind ik mezelf dat ik nu naast educational worker ook master in barmaid ben! ;)
Daar komen we ook op het fenomeen Engels denken.. Nederlands praten is gek. Ik moest gewoon schakelen toen er een verdwaald Nederlands stel de bar binnen liep. Best gek dat moment dat je er achter komt dat je in het Engels telt en denkt!
En het allermooist vind ik nog steeds straya.. tuinman Shane groet mij luidkeels elke ochtend met G'day ei'ya going?! Not to bad yourself' roep ik terug! Ik krijg lesjes in Nothern territory'aanse taal! ;-)
En aan het einde van m'n carrière spreek ik vloeiend straya! Yeah!!

Het zit erop!! Nikki en Marlou zijn weer vrij.. eindelijk!! In één streep naar Darwin! De JBL-go speaker op volle polle in the Pajerooo, raampjes open, lippenstiftje op, haren in de wind!
Precies de dag erna is er een festival in Darwin, wat een toeval.. aye!
haha .. mooie kleertjes aan.. off we go! ;-)
Dat is ook waar ik m'n mannelijke Marlou ontmoet.. een écht maatje net als Lou maar dan anders ;-) voor één dag dat wel .. want de volgende dag staat onze roadtrip naar de east coast op het programma!
Ook dat hoort erbij.. afscheid nemen elke keer weer van lieve coole mensen die je ontmoet .. ach you know.. like i said, it makes you feel so alive you know!! I love it!!

Nog iet wat na gloeiend van het toffe feestje en wat later op de morgen dan gepland vertrekken we de volgende morgen, tijd voor onze change of plans number two!!
Het originele plan was eens om vanuit Darwin naar het westen te rijden .. maar zoals vele (oud)reizigers altijd zeggen, niks loopt zoals je originele plan als je zo lang op reis gaat. En indeed.. 't loopt als een chaotische maar ó zo exciting wir war van ideeën en beste opties!
Op dit precieze moment was het de beste optie voor ons om naar Queensland te gaan.. compleet 3400 k's de andere kant van het westen op..
Queensland is namelijk farm work paradise en omdat na veel telefoontjes in the NT (Nothern Territory) en naar WA (west Australië) duidelijk werd dat er daar bar weinig farm work te vinden was konden we niet anders dan Patrick aanslingeren voor een tripje naar de east coast.. ach, waarom ook niet!?
Als wij onze 88 dagen farm work hebben volbracht hebben we volgend jaar op ons second year visa álle tijd om ons favoriete stuk van aussie af te reizen; west Australië!!

Dit keer crossen we niet vol gas de andere kant van Australië op, nee we nemen onze tijd!
Hadden we dat maar nóóit hard op gezegd want de TravelGod heeft ons gehoord! Daar zaten we dan, vast in yess, proper middle of nowhere, Camooweal!
Camooweal bestaat uit een tankstation én rondslingerde tumbelweeds.. Oooh, én 400 kilometers aan vlak land met niks in de wijde omtrek! Rondom!!
Om bij het begin te beginnen, Nik en Lou hadden mooi een nachtje illegaal gekampeerd aan de kant van de weg in Barkley homestead.. wat ook uit alleen een tankstation bestaat.
Twee paar meer backpackers hadden het zelfde idee en parkeerden hun voertuig vlak bij ons.
Kijk zo sta je toch nog een beetje veilig, bij een tankstation.
We willen natuurlijk niet overvallen worden in onze slaapkamer op wielen en vervolgens ergens in het rode zand wakker worden naast een gestoorde vrachtwagen chauffeur.. ;) euh.. voordat m'n fantasie helemaal op de vrije uitloop gaat weer terug naar waar we waren.
Barkley homestead! We steken ons warrige al 3 dagen niet gedoucht hoofd uit 't raam op de vroege ochtend en bedenken ons dat we best een nachtje op de camping van het tankstation kunnen gaan staan. Zodat we 's avonds naar de paardenraces in de buurt kunnen.
Lekker ff douchen.. en we trappen Patrick weer aan om een mooi plekje op 't veld uit te zoeken.....

Maar niet heus ..
Onze geliefde Pajeroo leek ons in de steek te laten.. ik kon het niet geloven! Nee, er is niks mee aan de hand.
De meesten van jullie hebben het verhaal van de knappe cowboys vast al op Facebook gelezen..
In het kort, wat doe je als de 4wheel het niet meer doet in the middle of nowhere? Rond lopen en vragen aan elke (aantrekkelijke) man of ze ook 'iets' van 'auto's' weten .. túúrlijk!! Haha .. binnen 1 honderdste seconde was daar hulp! Een echte cowboy!
Rondspattende olie, extra mannelijke hulp, uitgetrokken witte shirts later (of gaat m'n m'n fantasie nu weer op de vrije uitloop) was de conclusie van de eigen huis en tuin mechanics dat er geen redden meer aan was. Ze kregen hem nog net aan de praat..
Jullie moeten aan één stuk 590 kilometer naar het stadje mount Isa rijden en daar Patrick zo snel mogelijk in de bingo doen!

Huul'n zal ik oe vertel'n! Alles ging door ons hoofd.. the Pajeroo, we kunnen niet zonder.. en bij de gedachte straks als twee zielige zieltjes in een ford falcon te moeten rond reizen verloren we bijna ons bewustzijn.

Voordat we in mount Isa aankomen, is daar Camooweal. Het eerder genoemde 'plaatsje'
We laten de auto lopen, rennen omstebeurten naar de wc en snel verder ..

Máár toch wéér niet heus..
Ik werp een blik onder de auto en zie een enorme plas liggen!
Van kwaad tot erger, nu lekt het water.
Zonder water kun je niet 340 kilometer rijden in 33 graden brandende zon.
We zitten vast ... we zitten vast .. thá Fuck!! Wat nu?!?!
Hij rijd nog dus we besluiten hem in de schaduw onder een boom te zetten zodat we in ieder geval niet in de hitte staan.
Daar vinden we twee zielsverwanten meer, ook gestrand in Camooweal, op een stoeltje met een bordje op schoot!
Deze heren blijken al 4 dagen op die bewuste stoel te zitten, wachtend op een lift.
Zij hebben hun busje totaal los gereden op een 45 kilo wegende kangaroo.
Niks meer aan te doen zei de mechanic in Camooweal..
Wacht ff .. mechanic?! Hier??
Ja, wijzen de heren.. daarzo ..!
Tomme .. we zijn gered!!
En omdat er in mijn droomreis nooit iets volledig mis kan gaan, blijkt deze zeer vriendelijke mechanic te vinden dat alleen de waterpomp aan vervanging toe is!
Niks aan de hand met Patrick! Zie je wel!!!

De waterpomp moet alleen van ongeveer zo ver als het sterrenstelsel komen dus we zitten hier nog wel ff ..
We hebben de boys nog ff aan een lift geholpen.. Helaas waren die binnen 1 uur vertrokken en zaten we met z'n 2en op hun roze stoeltjes, die we mochten houden, dat wel!
Ga er verder maar niet teveel over uitweiden .. we hebben leuke mensen ontmoet, nieuwe vrienden gemaakt en ik heb genoten van de sunrises en de sunsets daar in Camooweal! I'm in love with the sky and everything soooooo beautiful unreachable!!

Ohw, en over BEAUTIFUL gesproken.. Patrick is gefixed en we rijden weer! Ik rij, de zon gaat onder..
Ooit eens heb ik iets gezien dat me mijn hele 9 levens bij blijft, wat mooier is dan een levend wezen ooit met woorden kan beschrijven.. dat was met Natie in America. De sunset boven op sentinel dome. The i'm on top of the world feeling en dan met de milky way als toetje.
Deze dag.. rijdend in honderden kilometers aan niks gaat de zon dus onder.. de lucht voor ons kleurt daardoor van beneden naar boven in alle kleuren van de regenboog.. zo eindeloos ver als we kunnen kijken zien we een paars, blauw, groen, geel, oranje, roze sky!!
Zo'n eindeloos momentje weetjewel, dat je de tranen in de ogen springen van mooiheid!
Precies dat vind ik het aller mooist! Op roadtrip met de 4wheel, geen zorgen, geen gémoet, geen regels, alleen maar dát moment!
Als de zon helemaal onder is word het donker (uiteraard) en we rijden nog een stuk verder zodat we de volgende dag niet zo ver meer hoeven.
Vlak voordat we het 'stadje' binnen rijden waar we willen overnachten zien we een grote vuurzee in de verte, wow, zeggen we, dat is een flink vuurtje.
Het word als maar groter en groter en we kunnen ons op dat moment niet meer bedenken wat het toch kan zijn.
Zo'n enorme vuurbal jongé!
Whaaaaaaaaaaaat wacht ....... HET IS DE MAAN!!!!!!!!!
Shoot us please.. is dit ECHT!!!???

Jawel, Nikki en Marlou zijn op dat moment zonder het te weten getuige van het opkomen van de eens in de 70 jaar verschijnende strawberry moon! Meine liebe!! Ik heb mie een mooi leven!!

Dan sluit ik dit verhaaltje nu af met dikke vette chicken skin .. Tomme wat was dat .. ja.. AMAZING!!

Daag .. ik zit hier nog wel ff in Gatton voor het farm work dus ik schrijf de volgende keer weer verder!

Toedelooo kangeroo ... xxx Youksel!!









Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

No longer to be poisoned by civilization he flees, and walks alone upon the land to become lost in the wild. *Christopher Mcandless*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 6588

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 04 December 2016

The Australian dream!

Landen bezocht: