Beter laat dan nooit!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nikki Hengeveld - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nikki Hengeveld - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit!!

Door: Nikki Hengeveld

Blijf op de hoogte en volg Nikki

28 Januari 2016 | Australië, Melbourne

25-1
Na anderhalve maand word het wel tijd om wat te posten, i know!
Dan gaan we maar net zo snel door het hele verhaal heen als dat de tijd hier gaat.. want ja, ik ben eigenlijk al best wel lang weg.. maar hier lijkt één maand meer op één week..
Sydney for starter .. daar stond ik dan, éindelijk daar waar ik wilde zijn. Sydney AirPort! Ja opeens ben je er!
Spannend .. maar wat een overwinning! She did it! Na 24 uur zonder slaap was het fantastisch om aan te komen in een party hostel vol met zuipende Engelsen.. haha! Shiiit!

27-1
Zo, daar ben ik weer, een Australia Day, flinke crazy fotoreportage en iets teveel goon later..
Normaal met deurdonderen in m'n oortjes, back to my story!

Daar zat ik dan, propvol met de hoge verwachtingen van hoeveel leuke mensen ik wel niet zal ontmoeten die van natuur houden en mooie landschappen. Instead of that kreeg ik een volgeboekte week met drankspelletjes en verplichte praatjes maken.
Week 1, les 1. Nooit meer een verplichte groepsreis.
Gelukkig gaat een week hier heel snel en kon ik me ondertussen volledig storten op de volgende grote verwachting; een eigen 4wheel drive!
Natuurlijk de eerste de beste die ik op internet vond, ja die moest het worden!!! Gelijk maar gebruik maken van het happy hour fenomeen in de bar onder het hostel om dit te vieren! Wat een blijheid!
Of course the next day, bleek het hier om een allwheel drive te gaan en geen 4wheel! Nee helaas, dat blije momentje gister heb ik mooi ff meegepakt maar.. toch nog even verder zoeken!
Omdat ik natuurlijk allang wist dat het goed zou komen (ik bedoel, dit is mijn droom dus nothing can't go wrong) vonden we de mooiste 4wheel drive everrr, mét surfplanken!! Mooi voor op de foto's!! Én natuurlijk, als die leuke backpacker guys vragen of we surfen; jaaaahaa!!

Om de samenhang van dit verhaal nog verwarrender te maken dan dat het al is; ik had veel eerder moeten bloggen want ik merk als ik die hele 1,5 maand nog moet beschrijven heb ik straks 4 rimpels meer en wallen als theezakjes.
En omdat mijn wallen al ongeveer op m'n knieën hangen van al die leuke feestjes hier in Melbourne city denk ik dat ik dat gedeelte maar gewoon laat zitten! Sorry for that! I had fun believe me!

Na een aantal weken on the road met onze pracht wagen van Sydney naar Melbourne kwamen we dus aan in my hometown!
Jep, Melbourne. The first second toen ik aan kwam rijden in deze stad wist ik het! Hier is mijn huis, hier wil ik langer blijven.
En wat laat er een aantal dagen later gebeuren.. door omstandigheden zijn we genoodzaakt langer in de stad te blijven! (I mean? How? HE really does exist right?)
My travel buddy en ik hebben besloten niet verder te reizen samen dus we moeten de auto verkopen!
Neeeeeh.. ik viel in een gat zo groot dat ik de Nederlandse bodem alweer kon ruiken..
Oké, het is niet anders.. alleen de auto overnemen durf ik niet aan. Een te grote financiële gok.. daar zat ik dan, een beetje verdrietig. Hoe gaat het nu verder..

Daar was ze dan; Martine!! Bekende van vroeger, ook toevallig hier! Ze vloog een paar dagen later naar Melbourne en wilde de great ocean road nog doen, net als ik! Ze besloot gezellig bij ons in het hostel te komen.. vol leven en blijheid kwam ze aan! Heerlijk!! Daar hou ik van!!
Na een paar rété gezellige avondjes vol met goon en toffe clubs was het tijd voor de great ocean road! M'n lieve reis maatjes vanaf Sydney Mariska en Marlou wilden ook mee!
Martine vond een hippie busje via wickedcampers ... best deal ever!! Wat was dat gaaf!! At that moment, i swear we were infinite!!
Dit was waarvoor ik hier kwam, veel zien, plezier hebben, harde muziek uit de speakers van de auto, lachen en óók huilen samen..

Want yess.. toen we daar reden, door de eindeloze heuvelachtige landschappen kwamen we bij de Grampians. Één van de nationale parken die hoog op m'n lijstje staat.
Alleen het rijden daar, 3 uur in helemaal niks. Langs verschillende spookstadjes.
Zoveel moois onderweg.. ik ben stil, geniet met elk haartje op m'n lichaam.. mijn gelukkigheid komt uit m'n tenen..
En ineens de bergen, zo uit het niks! 'Toevallig' speelt xavier rudd met spirit bird knetter hard uit onze speakers!
Huuul'n mensen, huul'n! Dit is het leven!! Wat ik dan voel, is zo mooi! Niet te beschrijven. Door dat het iets druppelde aan regen verschijnt er een regenboog achter de bergen.
Mijn momentje! We stoppen om dit even te aanschouwen, ik klim boven op het busje en weet op dat moment dat ik precies ben daar waar ik moet zijn.
Omdat het blijkbaar nog niet mooi genoeg was, mocht ik 's avonds van m'n stoel vallen omdat ik een gedeelte van de milkey way kon zien!
Al sinds ik met Renate in Amerika was wilde ik het weer zien. En natie zei dat het nog véél mooier kon zijn dan toen..
De tijd staat stil als ik naar de sterren kijk. Úren kan ik er naar kijken.. m'n reismaatjes liggen allang op 1 oor als ik met m'n 'kop' uit de tent nog steeds met wijdse ogen naar boven zit te turen.
Als een ware jehova getuige probeer ik hun ervan te overtuigen dat het echt het mooiste is wat je kunt zien in je leven.
Ze geloven me, al is het alleen al uit liefde! Wat ben ik blij met zulke toffe mensen om me heen!

Time to get back to reality oftewel society.. als we op dat moment mijn hometown weer in rijden is het toch even slikken! Weer terug naar de drukte, de mensen, de 'echte' wereld.
Maar na een paar minuten voel ik me hier ook weer als een kip in groen scharrelveld. Melbourne; wauw!!! Wat is die stad mooi!

Girls just wanna have fun! Dat is wel zo'n beetje het thema van de laatste dagen dat Mariska en Martine in Australië zijn. Want Marlou en ik moeten hun beide alweer veel te vroeg uitzwaaien op hun vlucht naar Nederland. Jee.. die gaan we wel missen..!

Ondertussen hebben Marlou en ik besloten dat we in Melbourne blijven tot 9 maart, want dan is het tijd om naar ons langverwachte festival te gaan. 4 dagen dansen in de 'woestijn' en dat maar 3 uurtjes bij Melbourne vandaan.
De eerste de beste advertentie voor een appartement blijkt gelijk perfect te zijn, tuurlijk hoe kan het ook anders?!
Let's call them.. we kunnen direct komen kijken. Binnen 5 minuten had de eigenaar het gebouw laten zien en binnen 3 seconden hadden wij besloten dat we de kamer gingen nemen. Een 'appartement' aan het strand van St. Kilda (the place to be in Melbourne). (Vinden wij)!! ;-)
Niet té netjes hier, klein beetje smoezelig en wel 30 andere backpackers die ook een kamer hebben in het gebouw. Wij voelen ons gelijk op onze plek! Ik bedoel; wie wil er nu in een flat van 20 hoog met een enorm uitzicht midden in het centrum zitten? Tussen alle hardwerkende mensen. Wij niet! Geef ons maar een beetje dorpse gezelligheid, vintage look en lekker veel café'tjes om de hoek!
Alles kan, alles mag, we zijn de moeilijkste niet!

Nu wonen we alweer 2 weken in ons huis en dat is waar we hebben besloten dat ons leven weer wat gezonder moet! Hardlopen, gezond eten en op tijd naar bed. Het hardlopen en gezond eten gaat prima, op tien Mc Donald's Mc Flurry m&m's na. Op tijd naar bed, don't even bother to try that in the city!

Nou, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte tijd voor mij om me in m'n hardloopbroek te hijsen!
Promise i will be back soon!

  • 28 Januari 2016 - 10:13

    Linda:

    Jee Nikki, wat schrijf je dit allemaal leuk en plezierig

  • 28 Januari 2016 - 10:23

    Paula :

    Wat een plezier om dit verslag te lezen, krijg er helemaal beeld bij, hoop dat er nog veel leuke volgen, ben je toch een beetje dichtbij X X X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

No longer to be poisoned by civilization he flees, and walks alone upon the land to become lost in the wild. *Christopher Mcandless*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 6596

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 04 December 2016

The Australian dream!

Landen bezocht: